Звіт опорного закладу Почаївська ЗОШ І- ІІ ступенів щодо реалізації І-го та ІІ етапів інноваційного освітнього експерименту регіонального рівня "Еко - школа"

Останнім часом дедалі гостріше постає питання про екологічну культуру людини, співіснування довкілля та людини, проблему використання природних ресурсів, збереження природних багатств. Мабуть, екологічні проблеми так гостро стоять тому, що тривалий час наших людей виховували передусім політично грамотними, відданими певним ідеям. Однак, сьогодні людство потребує екологічно освічених, дбайливих землян, а виховання таких повинне починатися з самого дитинства. Тому, сучасна освіта все більше і більше долучається до формування екологічної культури. Учні та вчителі нашого навчального закладу також прагнуть зробити свій внесок у збереження навколишнього середовища та підвищення екологічної грамотності кожного громадянина. Оскільки одним із найефективніших способів перевірки результативності запровадження інновацій у системі освіти є експеримент або експериментальна робота, Опорний заклад  Почаївська ЗОШ вирішив стати учасником експерименту регіонального рівня «Еко-школа» і 29 листопада 2019 року підписали договір з ТОКІППО про науково  методичне співробітництво.

02 грудня 2019 року  на педагогічній раді було затверджено  рішення про вступ  ОЗ Почаївська ЗОШ І-ІІІ ст. в експеримент регіонального рівня «Еко- школа», що задокументовано у протоколі  №3 від 02.12.2019р. Також  це рішення підтримала учнівська рада школи на своєму засіданні від       05.12.2019р.(протокол №4).

Президент школи запропонувала провести конкурс на кращий девіз експериментальної роботи. За результатами конкурсу, який проходив 6-12 грудня, девізом проекту було обрано гасло: «Даючи знання – не відбирай здоров’я».

За рік роботи у напрямку « Еко – школа» реалізовано наступне:

Проведено 2 конференції, на яких  був присутній  кандидат біологічних наук, професор Черняк Володимир Максимович.

Перша конференція (ознайомча) пройшла  19.12.2019р,  відбулася  презентація закладу і сформована стратегія розвитку «Еко –школи » на 2020-2022 н.р. З числа ініціативних вчителів сформували творчу групу  з метою  координування діяльності експерименту  в нашому закладі. Відбулися засідання творчих груп та були сформовані об’єднання за визначеними напрямками роботи.21.02.2020р. відбулася друга конференція за участю  сформованих творчих об’єднань,  на якій Черняк В.М. ознайомив присутніх  з різноманітною літературою пізнавального, науково-дослідницького та методичного характеру

З березня 2020 року наш заклад розпочав активну роботу в рамках проекту: огородили територію нової школи зеленими насадженнями (ялина, сосна); упорядкували  територію навколо школи,  висадили багаторічні та однорічні рослини (підсніжники, іриси, юки, смородина, самшит, бузок, троянди, різновиди туї, жасмин тощо); створили клумби та майданчики; на одному з майданчиків, за сприяння батьків, були закуплені та встановленні статуї динозаврів; підготували територію під майбутній садовий центр (викорчували дерева, провели каналізацію, вирівняли поверхню, очистили її від каміння. Все це було зроблено силами вчителів та батьків

 

 

IMG_20200221_142010
IMG_20200221_142222
20191219_103856
20191219_111819

План діяльності експерименту регіонального рівня «Еко-школа»

Січень

  1. Засідання творчої групи вчителів щодо планування роботи в рамках проекту.
  2. Догляд за живим куточком школи учнями гуртка «Біологічна скриня».

Лютий

  1. Робота керівників у своїх об’єднаннях щодо вдосконалення території навколо екологічної стежини.
  2. Розроблення детального плану садового центру «Щастя», створення його електронного варіанту.

Березень

  1. Підготовка ґрунту для площі садового центру .
  2. Організація придбання посадкового матеріалу для садового центру.
  3. Підготовка посадкового матеріалу до висадки у відкритий ґрунт.

Квітень

  1. Розбивка території садового центру.
  2. Висадка садового матеріалу.
  3. Формування крон дерев та кущів.
  4. Опис проведеної роботи на закріплених ділянках.

Травень

  1. Виготовлення табличок з назвами рослин відповідно до систематичної номенклатури.
  2. Опис проведеної роботи на закріплених ділянках.

Червень

  1. Опис проведеної роботи на закріплених ділянках.
  2. Догляд за висадженими рослинами.
  3. Збір насіння однорічних квітів.

Липень

  1. Догляд за висадженими рослинами.
  2. Опис проведеної роботи на закріплених ділянках.

Серпень

  1. Догляд за висадженими рослинами.
  2. Опис проведеної роботи на закріплених ділянках.
  3. Підготовка території під міні-теплицю.
  4. Придбання матеріалів для міні-теплиці.

Вересень

  1. Конкурс «Найкраще озеленений клас».
  2. Засідання творчої групи щодо обговорення результатів діяльності за літній період.
  3. Спорудження міні-теплички.
  4. Формування крон дерев та кущів.

Жовтень

  1. Збір насіння.
  2. Свято квітів та осінніх дарів.
  3. Опис проведеної роботи на закріплених ділянках.

Листопад

  1. Зачистка ділянок від однорічних рослин.
  2. Підготовка рослин до зимового періоду.

Грудень

  1. Виготовлення табличок з назвами рослин відповідно до систематичної номенклатури.

2. Засідання творчих груп і формування звітів про виконану роботу, затвердження звіту на педагогічній раді.

Еко- школа на підвіконні

Еко - школа в рамках НУШ

Учні 1-В класу досліджували, чи живі дерева взимку. Гілочки дерев поставили у воду. А через декілька тижнів на цих , здавалося, мертвих прутиках з'явилися бруньки, потім- маленькі несміливі листочки. А деякі- форсиція та смородина- розцвіли! Гілочки з верби утворили корінчики. Першокласники старанно доглядали за молоденькими пагінцями , і переконалися:узимку дерева живі, тільки сплять, набираються сили , щоб радувати людей та приносити їм користь . Експеримент вдався. Молоденькі деревця верби діти висадили біля стадіону, щоб всі уболівальники змогли заховатися у тінь під розкішною кроною цих дерев. Ростіть, вербички!

Педагогічний форум " ЕКСПО-2022"

      15.09.2022. на базі ліцею села Гадинківці Копичинецької міської ради Чортківського району відбувся обласний педагогічний форум “ЕКСПО-2022”. Роботу опорного закладу Почаївська ЗОШ І-ІІІ ст., в напрямку реалізації інноваційного освітнього експерименту регіонального рівня “ЕКО-ШКОЛА” представила директор закладу Гичка Галина Іванівна та вчитель біології Струсь Наталія Петрівна

Реалізація формувального етапу експерименту

20 вересня 2022 року в рамках реалізації  експерименту ” ЕКО -Школа ” у наш заклад завітав науковий керівник Черняк Володимир Максимович. Він зустрівся із творчою групою учителів та проговорив результати впровадження експерименту . Володимир Максимович відзначив, що з моменту останньої зустрічі було пророблено надзвичайно багато роботи в рамках експерименту. Також відбулася зустріч з головою ОТГ Бойком В.С., на які проговорювалися питання виділення  земельної ділянки для  майбутнього садового центру .

"ГОРОД НА ПІДВІКОННІ"
Учні 2-В класу вчаться сіяти і доглядати за рослинами,ознайомлюються з умовами їх вирощування,вчаться помічати користь і красу квітів.У діток формуються знання та уявлення про зростання рослин в кімнатних умовах.У них розвивається уміння проводити дослідницьку діяльність.