I. Загальні положення

1. 1. Опорний заклад Почаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Почаївської міської ради Тернопільської області є правонаступником активів і пасивів Почаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Почаївської міської ради Тернопільської області; Затишанської загальноосвітньої школи І ступеня, Почаївської міської ради; Старотаразької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, Почаївської міської ради.

1. 2. Опорний заклад Почаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Почаївської міської ради Тернопільської області є комунальною власністю Почаївської міської ради та перебуває на балансі та на праві оперативного управління опорного закладу Почаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Почаївської міської ради, Тернопільської області.

1. 3. Засновником та власником опорною закладу Почаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Почаївської міської ради, Тернопільської області є Почаївська міська рада.

1. 4. Опорний заклад Почаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Почаївської міської ради, Тернопільської області (далі — заклад освіти) є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер, рахунки в органах Казначейства, самостійний баланс та має у своєму складі філії:

  • Філія Затишанська загальноосвітня школа І ступеня опорного закладу Почаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Почаївської міської ради;

  • Філія Старотаразька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів опорного закладу Почаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Почаївської міської ради.

Філії не є юридичними особами. Філії наділяються майном засновника, котрий їх створив, та існують на підставі затвердженого положення. Філії виконують функції початкової школи, а також можуть за рішенням засновника виконувати функції основної школи.

1. 5. Опорний заклад Почаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Почаївської міської ради Тернопільської області є бюджетною установою й утримується за рахунок коштів місцевого бюджету.

1. 6. Опорний заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України прийнятими відповідно до Конституції та законів України, наказами Міністерства освіти і науки України, актами інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Почаївської міської ради та її виконавчих органів, та цим Статутом.

1. 7. Юридична адреса опорного закладу Почаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Почаївської міської ради, Тернопільської області: 47025 Тернопільська область, Кременецький район, міста Почаїв, вул. Шевченка 15.

Скорочена назва: опорний заклад Почаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів Почаївської міської ради.

II. Мета та основні завдання

2. 1.  Головною метою опорного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.

2. 2. Головними завданням опорного навчального закладу є

  • забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

  • виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;

  • формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;

  • формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, a також до дискримінації за будь-якими ознаками;

  • формування громадянської культури та культури демократії;

  • розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

  • реалізація права учнів нa вільне формування політичних і світоглядних переконань;

  • нетерпимість до проявів корупції та хабарництва;

  • формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;

  • створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство;

  • задоволення потреб учнів у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;

  • організація профільного навчання у III ступені;

  • забезпечення відповідності рівня загальної середньої освіти Державним стандартам освіти;

  • доступність для кожного громадянина всіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою;

  • забезпечення єдності навчання‚ виховання та розвитку.

2. 3. Опорний заклад освіти має право

  • проходити в установленому порядку державну атестацію;

  • визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із відділом освіти Почаївської міської ради;

  • визначати варіативну частину робочого навчального плану;

  • в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

  • спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

  • використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;

  • бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно до чинного законодавства України та цього Статуту;

  • отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

  • залишати y своєму розпорядженні і використовувати власні надходження y порядку визначеному чинним законодавством України;

  • користуватися пільгами передбаченими державою;

  • придбати та орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб у відповідності та в порядку до чинного законодавства України;

  • надавати платні послуги в галузі освіти визначені та в порядку визначеному чинним законодавством України;

  • фінансувати за рахунок власних коштів заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов працівників закладу;

  • формувати класи з урахуванням демографічної ситуації, а вразі коли кількість дітей менша за визначену нормативами їх наповнюваності , — організовувати заняття за індивідуальною формою навчання;

  • приймати рішення про створення класів з поглибленим вивченням предметів;

  • приймати рішення про створення навчальних груп або окремих учнів з дистанційною формою навчання, інклюзивних класів для навчання дітей з особливими освітніми потребами, за погодженням з відділом освіти Почаївської міської ради;

  • організовувати навчання за одним або кількома профільними предметами; встановлювати власну символіку та атрибутику;

  • здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству України; брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій та рухів, y проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової роботи.

2. 4. Опорний заклад освіти несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за

  • безпечні умови освітньої діяльності;

  • дотримання Державних стандартів освіти;

  • дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

  • дотримання фінансової дисципліни.

2. 5. В опорному закладі освіти мовою освітнього процесу є державна мова, здійснюється за бажанням учнів або батьків допрофільне та профільне навчання, профіль навчання визначається відповідно до матеріально-технічного та кадрового забезпечення.

2. 6.  В опорному закладі освіти створюються та функціонують

  • методичні об’єднання учителів початкових класів, класних керівників та вчителів предметників;

  • творчі та динамічні групи відповідно до проблем школи; циклові комісії;

  • ceмінapи-практикуми, психолого-педагогічні семінари.

2. 7. Медичне обслуговування учнів опорного закладу освіти та відповідні умови для його організації забезпечуються Почаївською міською радою та здійснюється Почаївською комунальною районною лікарнею Тернопільської області.

2. 8. Взаємовідносини опорного навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

2. 9. Опорний навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої чинним законодавством України  та цим Статутом. 

ІІІ. Організація навчально-виховного процесу

3. 1. Опорний навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного та річного планів, у яких відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу та перспективи його розвитку. План роботи розробляється  та затверджується педагогічною радою навчального закладу  за погодженням із радою школи.

3. 2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

Робочий навчальний план затверджується відділом освіти Почаївської міської ради.

Експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани погоджуються Міністерством освіти і науки України  за поданням управління освіти обласної державної адміністрації.

Індивідуалізація і диференціація навчання у навчальному закладі забезпечуються шляхом реалізації інваріативної та варіативної частини.

Індивідуальне навчання та навчання екстерном організовується відповідно до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.01.2016 № 8. У відповідності до поданих батьками або особами, які їх заміняють, відповідних заяв — опорний заклад за погодженням з відділом освіти Почаївської міської ради створює умови для індивідуального навчання та навчання екстерном.

У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків та режим роботи.

3. 3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники опорного закладу освіти самостійно обирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні Державних стандартів.

3. 4. Опорний заклад освіти здійснює навчально-виховний процес за груповою та індивідуальною формою навчання, виходячи з кількості учнів та кількості класів. Відповідно до кількості годин у навчальному плані розраховується час на кожний урок.

3. 5. Зарахування учнів до опорного закладу освіти здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх — заяви батьків або осіб, які їх замінюють) або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, особової справи (крім дітей, які вступають до першого класу).

До школи третього ступеня — документ про наявний рівень освіти.

До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років.

3. 6. У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.

У разі вибуття учня з населеного пункту батьки  або особи, які їх заміняють, подають до школи заяву із зазначенням причини вибуття.

У разі переходу учня до іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти у межах населеного пункту батьки  або особи, які їх заміняють, подають заяву із зазначенням причину переходу та довідку, що підтверджують факт зарахування учня до іншої школи.

3. 7. Для учнів 1-7 класів за бажанням їхніх батьків  або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня.

Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора опорного закладу на підставі заяви батьків  або осіб, які їх замінюють.

Визначається такий режим роботи груп продовженого дня з 13 години до 18 години.

3. 8. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом за погодженням з відділом освіти Почаївської міської ради.

Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня y День знань і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року.

Навчальний рік поділяється на семестри. тривалість яких визначається робочим навчальним планом опорного закладу

3. 9. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється, крім випадків, передбачених чинним законодавством України.

3. 10. За погодженням з відділом освіти Почаївської міської ради з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

3. 11. Тривалість уроків у закладі становить:

  • y перших класах — 35 хвилин;

  • y других – четвертих класах — 40 хвилин;

  • y п’ятих – одинадцятих — 45 хвилин.

Зміна тривалості уроків допускається за погодженням із відділом освіти Почаївської міської ради.

Для учнів п’ятих — дев’ятих класів допускається проведення підряд двох уроків для проведення лабораторних та контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання.

Для учнів десятих — одинадцятих класів допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини навчального плану i профільних дисциплін.

Опорний заклад може обирати інші, крім уроку, форми організації навчально-виховного процесу.

Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку та харчування учнів  не менше 10-ти хвилин та великої перерви (після другого  або третього уроку) — 20 хвилин.

3. 12. Щоденна кількість i послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, та затверджується директором опорного закладу.

Тижневий режим роботи опорного закладу затверджується у розкладі навчальних занять.

Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.

3. 13. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

Домашні завдання учням перших класів не задаються.

3. 14. В опорному закладі визначення рівня досягнень учнів y навчанні та здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів:

  • першому класі дається словесна характеристика знань учнів y навчанні;

  • y другому — за рішенням педагогічної ради школи;

  • y третьому — одинадцятому класах оцінювання знань, умінь та навичок учнів оцінюється за 12-бальною системою, згідно критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти.

У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

Навчання у випускних (4-х; 9-х; 11-х) класах закладу завершуються державною підсумковою атестацією. Зміст форма та порядок державної підсумкової атестації визначається Міністерством освіти і науки України.

В окремих випадках учні за станом здоров’я або інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації в порядку встановленому Міністерством освіти і науки України.

3. 15. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником, головою атестаційної комісії.

3. 16. Порядок переведення і випуск учнів визначається Порядком переведення учнів (вихованців) загальноосвітнього навчального закладу до наступного класу затвердженого Наказом Міністерства освітні науки України від 14.07.2015 № 762.

3. 17. При переведенні учнів з початкової до базової середньої школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання, математики.

Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмовий матеріал, за погодженням педагогічної ради та за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, направляються для обстеження фахівцями відповідної психолого-медико-педагогічної консультації. За висновками зазначеної консультації такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних школах або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків  або осіб, які їх замінюють.

Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків  або осіб, які їх замінюють.

3. 18.  Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступень навчання, до вимог Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 30.12.2014р. № 1547.

3. 19. Учням, які закінчили певний ступень навчання, видається відповідний документ про освіту:

  • по закінченні початкової школи — табель успішності;

  • по закінченні базової середньої школи — свідоцтво про базову загальну середню освіту;

  • по закінченні навчального закладу — атестат про повну загальну середню освіту.

Випускникам 9-х та 11-х класів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.

3. 20. 3a успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення:

  • грамоти, похвальні листи Адміністрації навчального закладу;

  • занесення на шкільну Дошку честі навчального закладу;

  • одноразова учнівська стипендія.

За відмінні успіхи у навчанні учні 2-8 та 10 класів можуть нагороджуватися  похвальним листом «За високі досягнення у навчанні».

Випускники ІІІ ступеня – похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», а також медалями:

  • золотою «За високі досягнення у навчанні»;

  • срібною «За досягнення у навчанні».

За відмінні успіхи у навчанні випускникам ІІ ступеня видається свідоцтво про базову середню освіту з відзнакою.

Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюються Міністерством освіти i науки України.

Виховання учнів в опорному навчальному закладі здійснюється під час проведення уроків, у процесі позаурочної та позашкільної роботи.

3. 21. Цілі виховного процесу в опорному закладі освіти визначаються на основі принципів закладених у Конституції України та інших нормативно-правових актах.

В опорному закладі освіти забороняється утворення та діяльність структур політичних партій, а також релігійних організацій та воєнізованих формувань.

Примусове залучення учнів опорного закладу до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організацій та воєнізовані формування, а також залучення до діяльності в зазначених організаціях, участь в агітаційні роботі та політичних акціях — забороняється.

Дисципліна в навчальному закладі підтримується на основі взаємоповаги всіх учасників навчально-виховного процесу, дотриманням правил внутрішнього трудового розпорядку та цього Статуту.

Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів  забороняється.

IV. Учасники навчально-виховного процесу

4. 1. Учасниками навчально-виховного процесу в закладі є

  • учні;

  • керівники;

  • педагогічні працівники;

  • психологи, бібліотекарі;

  • інші спеціалісти;

  • батьки або особи, які їх замінюють.

4. 2. Права і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством України та цим Статутом.

4. 3. Учні мають право

  • на доступність та безоплатність повної загальної середньої освіти;

  • якісні освітні послуги;

  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм i темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

  • відзначення успіхів у своїй діяльності;

  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо; 

  • безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

  • повагу людської гідності, захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

  • доступ до інформаційних ресурсів i комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

  • особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верст населення;

  • на вибір певного закладу, форми навчання, профільного напрямку, факультативів спецкурсів;

  • брати участь y різних видах науково-творчої діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, тощо;

  • брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо.

4. 4. Учні зобов’язані 

  • виконувати вимоги освітньої програми, дотримуватись принципу академічної доброчесності та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

  • брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонено законодавством України.

4. 5. Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.

4. 6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних працівників та інших працівників опорного закладу, завідувачів філій здійснюється директором опорного закладу освіти згідно із законодавством України про працю, а також Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.

4. 7. Педагогічні працівники мають право на 

  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

  • педагогічну ініціативу;

  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

  • користування бібліотекою навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;

  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

  • захист професійної честі та гідності;

  • індивідуальну-освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

  • брати участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;

  • брати участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів  та інших органів самоврядування навчального закладу;

  • вносити керівнику навчального закладу та органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи;

  • об’єднуватися в професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена чинним законодавством України;

  • забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;

  • нешкідливі і безпечні умови праці;

  • подовжену оплачувану відпустку;

  • участь y громадському самоврядуванні закладу освіти;

  • участь у роботі колегіальних органів управління закладу.

Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.

Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, нe передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність навчального закладу, здійснюються лише за їх згодою.

4. 8. Педагогічні працівники опорного закладу та філій зобов’язані 

  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

  • дотримуватися педагогічної етики;

  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

  • формувати y здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

  • виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

  • формувати y здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

  • захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувачів освіти, запобігати вживанню ними алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

  • додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;

  • контролювати рівень навчальних досягнень учнів;

  • нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим Міністерством освіти i науки України, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, або осіб які їх замінюють, та керівникам навчальних закладів;

  • сприяти зростанню іміджу навчального закладу;

  • виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу  та органів управління освітою;

  • брати участь у роботі педагогічної ради;

  • вести відповідну документацію.

4. 9. У опорному навчальному закладі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до чинних норм проведення атестації, затверджених Міністерством освіти i науки України.

4. 10. Педагогічні працівники, які систематично порушують норми цього Статуту, правила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства України.

Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

4. 11. Батьки здобувачів освіти мають право 

  • обирати навчальний заклад, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

  • звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

  • брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

  • завчасно отримати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/ або індивідуального навчального плану;

  • отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності; приймати рішення про участь дитини в науковій спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності навчального закладу;

  • брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази навчального закладу;

  • на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних, судових органах.

4. 12. Батьки здобувачів освіти зобов’язані 

  • забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);

  • забезпечувати дотримання дітьми норм цього Статуту та правил внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу.

4. 13.  Представники громадськості мають право 

  • обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в навчальному закладі;

  • керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами, гуртками, секціями;

  • сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;

  • проводити консультації для педагогічних працівників;

  • брати участь в організації навчально-виховного процесу.

4. 14. Представники громадськості зобов’язані 

  • дотримуватися норм Статуту навчального закладу;

  • виконувати накази та розпорядження керівника навчального закладу;

  • захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства;

  • пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

V. Управління навчальним закладом

5. 1. Управління навчальним закладом здійснюється відділом освіти Почаївської міської ради.

  • Безпосереднє керівництво опорним навчальним закладом здійснює його директор. Директором може бути особа, яка є громадянин України, вільно володіє державною мовою, має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, організаторські здібності, фізичний i психічний стан, що не перешкоджає виконанню службових обов’язків.

  • Керівник закладу освіти обирається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до законів України та «Положення про конкурс на посаду керівника державного  комунального закладу загальної середньої освіти Почаївської міської ради».

5. 2.  Директор опорного навчального закладу 

  • здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

  • організовує діяльність закладу освіти;

  • вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти та несе відповідальність;

  • організовувати документообіг, бухгалтерський обіг та звітність відповідно до законодавства;

  • призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;

  • забезпечує контроль за виконанням навчальних планів i програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;

  • створює необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

  • відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

  • створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

  • забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;

  • забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти, забезпечує відкритість i прозорість діяльності закладу, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації» та «Про відкритість використання публічних коштів»;

  • сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;

  • підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

  • сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, та організацій та навчально-виховного процесу, керівництва учнівськими об’єднаннями за інтересами;

  • забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

  • вживає заходів щодо запобігання вживання учнями алкоголю та наркотиків; контролює організацію харчування та медичного обслуговування учнів; видає y межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

  • здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;

  • за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників навчального закладу;

  • створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;

  • несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, засновником, відділом освіти Почаївської міської ради;

  • щороку звітує про свою роботу на загальних зборах колективу;

  • призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов’язки яких визначається нормативно-правовими актами Міністерства освіти та науки України, правилами внутрішнього трудового розпорядку та цим Статутом;

  • керівник має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України «Про освіту», та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, установчими документами закладу і строковим договором.

5. 3. Керівництво філіями опорного навчального закладу здійснюється завідувачами філій та їх заступниками.

Завідувач філії 

  • організовує діяльність закладу освіти;

  • ініціює перед керівником опорного закладу вибір робочого навчального плану та розподіл тижневого навантаження педпрацівників;

  • забезпечує контроль за виконанням навчальних планів i програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;

  • відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

  • створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

  • забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;

  • підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

  • забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

  • вживає заходів щодо запобігання вживання учнями алкоголю  та наркотиків;

  • контролює організацію харчування та медичного обслуговування учнів;

  • видає y межах своєї компетенції накази та розпорядження i контролює їх виконання;

  • здійснює контроль за підвозом учнів до опорного навчального закладу;

  • створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;

  • несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, засновником, відділом освіти Почаївської міської ради.

5. 4. Директор опорного закладу є головою педагогічної ради – постійно діючого колективного органу управління закладом.

5. 5. У закладі освіти створюється постійно діючий колегіальний орган правління закладу ости — педагогічна рада. Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь y засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є директор закладу освіти.

5. 5. 1 Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно  до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік. Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу.

5. 5. 2 Педагогічна рада розглядає питання 

  • удосконалення i методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи навчального закладу;

  • варіативної складової робочого навчального плану;

  • схвалює положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі, що має включати систему та механізми забезпечення академічної доброчесності, порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності, види академічної відповідальності педагогічних працівників та учнів за конкретні порушення академічної доброчесності;

  • переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення в навчанні, притягнення їх до відповідальності за невиконання своїх обов’язків, у тому числі відрахування із закладу ;

  • підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

  • морального та матеріального заохочення батьків або осіб, які їх замінюють, громадських діячів, які беруть участь в організації навчального процесу;

  • морального та матеріального заохочення учнів та працівників навчального закладу;

  • розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій , експериментальній , інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

  • ініціює проведення позапланового інституційного аудиту закладу та громадської акредитації закладу.

Педагогічна рада розглядає також інші питання пов’язані з діяльністю навчального закладу.

Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу.

5. 6. Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу є загальні збори (конференція), що скликаються нe менше одного разу на рік.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

        І- працівників навчального закладу — зборами трудового колективу;

      ІІ – учнів другого-третього ступеня — класними зборами;

      ІІІ – батьків, представників громадськості — класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів:

  • від працівників навчального закладу – дев’ять представників;
  • учнів – чотири представники;
  • батьків і представників громадськості – чотири представники.

Термін їх повноважень становить один рік. Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій.

Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів делегати, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, відділ освіти Почаївської міської ради.

Загальні збори 

  • обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

  • заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу; розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності навчального закладу;

  • затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу;

  • приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників навчального закладу.

5. 7. У період між загальними зборами діє рада навчального закладу.

5. 7. 1.  Метою діяльності ради є 

  • сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу; об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;

  • формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;

  • розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;

  • підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу.

5. 7. 2 Основними завданнями ради є 

  • підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями; визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;

  • формування навичок здорового способу життя;

  • створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі; 

  • сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

  • підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

  • сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

  • підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов для вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

  • сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

  • ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти; стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

  • зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та загальноосвітнім навчальним закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу;

5. 7. 3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-ІІІ ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами навчального закладу.

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами. На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

5. 7. 4. Рада навчального закладу діє на засадах 

  • пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

  • дотримання вимог законодавства України;

  • колегіальності ухвалення рішень;

  • добровільності і рівноправності членства;

  • гласності.

5. 7. 5. Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.

5. 7. 6. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік. Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, власника, а також членами ради.

Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству цьому Статуту, доводяться в 7-ми денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості. У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.

5. 7. 7. Очолює раду навчального закладу — голова, який обирається із складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники. Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою. Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

5. 7. 8. Рада навчального закладу:

  • організовує виконання рішень загальних зборів навчального закладу;

  • вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

  • спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;

  • разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням цього Статуту;

  • затверджує режим роботи навчального закладу;

  • сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність;

  • приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників навчального закладу золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» або срібною медаллю «За досягнення у навчанні» та нагородження учнів похвальними листами «За високі досягнення у навчанні» та похвальними грамотами «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;

  • разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів (вихованців), а також тенденції розвитку регіону, суспільства i держави;

  • погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

  • заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

  • бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

  • виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

  • виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

  • вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

  • сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків, або осіб, які їх замінюють, до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;

  • розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням; розглядає питання родинного виховання;

  • бере участь за згодою батьків  або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах;

  • сприяє педагогічній освіті батьків;

  • сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань; 

  • розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями; 

  • організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

  • розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;

  • вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу.

Може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

5. 8. При навчальному закладі за рішенням засновника закладу створюється та діє піклувальна рада.

5. 9. Метою діяльності піклувальної ради є 

  • забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи;

  • залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.

5. 9. 1. Основними завданнями піклувальної ради є 

  • сприяння виконанню законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;

  • співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання i виховання учнів у закладі освіти;

  • зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;

  • організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;

  • вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду

  • загальнообов’язкового навчання;

  • запобігання дитячій бездоглядності;

  • сприяння працевлаштуванню випускників навчального закладу; 

  • стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;

  • всебічне зміцнення зв’язків між родинами учнів та навчальним закладом;

5. 9. 2. Піклувальна рада формується y складі п’яти осіб з представників відділу освіти Почаївської міської ради, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.

Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах навчального закладу шляхом голосування простою більшістю голосів. Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.

Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди на це директора навчального закладу;

У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах на його місце обирається інша особа.

5. 9. 3. Піклувальна рада діє на засадах 

  • пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

  • дотримання вимог чинного законодавства України;

  • самоврядування;

  • колегіальності ухвалення рішень;

  • добровільності і рівноправності членства;

  • гласності.

Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів. Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів. Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.

Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома колективу загальноосвітнього навчального закладу, батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.

5. 9. 4. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар. Голова піклувальної ради 

  • скликає і координує роботу піклувальної ради;

  • готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;

  • визначає функції заступника, секретаря та інших членів;

  • представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.

Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.

5. 9. 5.  Піклувальна рада має право 

  • вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника загальноосвітнього навчального закладу, загальних зборів (конференції) пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;

  • залучати додаткові джерела фінансування навчального закладу;

  • аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;

  • контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;

  • вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;

  • вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази навчального закладу;

  • стимулювати творчої праці педагогічних працівників, учнів;

  • брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи навчального закладу, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;

  • створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки, або особи які їх замінюють, представники учнівського самоврядування;

  • здійснювати інші права, визначені законами.

У школі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно чинного законодавства України.

VI. Матеріально-технічна база

6. 1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності закріплені за закладом освіти.

6. 2.  Майно, що закріплене за навчальним закладом, є комунальною власністю Почаївської міської ради, знаходиться на праві оперативного управління та на балансі опорного закладу Почаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів Почаївської міської ради.

6. 3.  Заклад освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

6. 4, Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

6. 5.  Для забезпечення навчально-виховного процесу база навчального закладу складається із навчальних кабінетів, майстерень (слюсарної, токарної, обслуговуючої праці тощо), а також спортивного, актового та читального залів, бібліотеки, медичного, комп’ютерних кабінетів, їдальні, приміщення для інженерно-технічного та навчально-допоміжного персоналу.

6. 6. За закладом освіти закріплена земельна ділянка, де розміщені спортивний та географічний майданчики, навчально-дослідна ділянка, зона відпочинку, господарські будівлі тощо.

VII. Фінансово-господарська діяльність

7. 1.  Фінансово-господарська діяльність закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту” та інших нормативно-правових актів.

7. 2.  Фінансово-господарська діяльність навчального закладу здійснюється виключно на основі його кошторису.

7. 3. Джерелами формування кошторису навчального закладу є:

7. 3. 1.  Кошти місцевого бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі, визначеному Державним стандартом загальної середньої освіти.

7. 3. 2.  Благодійні внески фізичних, юридичних осіб, гранти. Прийом благодійних внесків здійснюється виключно на добровільній основі та з обов’язковим документальним оформленням.

Забороняється збирання коштів працівниками закладу та використання їх без відповідного бухгалтерського обліку. Керівник закладу несе персональну відповідальність за дотримання вимог законодавства 

7. 3. 3. Доходи від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;

7. 3. 4. Надання платних послуг відповідно до переліку та в порядку передбаченому чинним законодавством України.

7. 3. 5 Інші джерела, не заборонені законодавством.

7. 4. Навчальний заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу в межах та в порядку передбаченому чинним законодавством України.

7. 5. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в навчальному закладі визначається нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України іншими центральними органами виконавчої влади, яким підпорядкований навчальний заклад згідно до чинного законодавства України.

7. 6. Бухгалтерський облік опорного закладу здійснюється його бухгалтерією.

7. 7 . Звітність про діяльність навчального закладу встановлюється відповідно до чинного законодавства України

VIII. Міжнародне співробітництво

8. 1.  Заклад освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін y рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

8. 2. Заклад освіти має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн. 

ІХ. Контроль за діяльністю навчального закладу

9. 1. Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.

9. 2. Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, відділ освіти Почаївської міської ради.

9. 3. Основною формою державного контролю за діяльністю навчального закладу є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти i науки України.

9. 4. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) навчального закладу з питань, пов’язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-2 разів на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально-виховною діяльністю, проводяться Почаївською міською радою відповідно до чинного законодавства. 

Х. Реорганізація та ліквідація

10. 1. Рішення  про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає Почаївська міська рада.

Реорганізація та ліквідація проводиться y випадках та в порядку передбаченому чинним законодавством України.

Ліквідаційна комісія або комісія з реорганізації призначається Почаївською міською радою.

10. 2. При ліквідації або реорганізації навального закладу працівникам, які звільняються гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

10. 3. У разі реорганізації все майно, активи та пасиви передаються правонаступнику або іншій бюджетній або неприбутковій організації.

10. 4. У разі ліквідації все майно, активи та пасиви передаються Почаївській міській раді.

ХІ. Прикінцеві положення

11. 1.  Прикінцеві положення регулюються у відповідності до чинного законодавства України.

11. 2. Рішення про внесення змін до цього Статуту приймається Почаївською міською радою у відповідності до чинного законодавства України на підставі змін чинного законодавства України, відповідного подання керівника відділу освіти Почаївської міської ради, керівника або трудового колективу навчального закладу.