Аналіз роботи опорного закладу

Почаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Почаївської міської ради Тернопільської області

за 2020-2021 навчальний рік

Головною метою освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства. Досягти даної мети можна, забезпечивши високий рівень якості освіти та за рахунок співпраці вчителів, учнів і батьківської громадськості. 

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» від 23.03.2005 р. № 178, на виконання Національної доктрини розвитку освіти (п. 3), наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 р. № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів»,  керівник має щороку звітувати про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету та ради школи, громадськості. Таке звітування має на меті подальше утвердження відкритої і демократичної державно – громадської системи управління освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності , що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації.

У своєму звіті я намагатимуся охопити основні напрямки нашої діяльності, звернути увагу на створення  належних умов для забезпечення рівного доступу для здобуття якісної освіти, тому що  працюємо в новій українській школі, головна мета якої – створити таку школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті. Тому наше з вами завдання – створити школу, до якої приємно ходити учням. У ній –  прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не бояться висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.

Зміст середньої освіти сьогодні є складною багаторівневою системою, що складається з 7 освітніх галузей, десятків навчальних предметів і сотень виховних заходів.  Це 12 тисяч тем уроків, які повинен опановувати український учень протягом усього шкільного курсу навчання. . На сьогодні ми маємо достатню нормативно-правову базу діяльності закладу освіти. Вивчення предметів шкільного курсу здійснюється за оновленими навчальними програмами, розробленими відповідно до Державних стандартів загальної середньої освіти. Навчальні програми з усіх предметів  модернізовано на компетентнісній основі. Розставлені наголоси на формування практичних навичок для подальшого їх застосування у реальному житті замість опрацювання великого об’єму теоретичного матеріалу без можливості його застосування на практиці.

 

(ПМС)Основна діяльність школи спрямована на створення умов для реалізації державної політики у сфері освіти згідно ст. 53 Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повнузагальну середню освіту», Закону України № 2442 – VI «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної середньої освіти», «Державного стандарту початкової освіти», «Положення про загальноосвітній навчальний заклад» власного Статуту та інших нормативних документів, що не суперечать законодавству України в галузі освіти. Педагогічним колективом школи забезпечується реалізація державних стандартів, здійснюється теоретична і практична підготовка з предметів навчального робочого плану з метою максимального розвитку інтелекту, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування розвинутої духовності, фізичної досконалості, естетичної, правової, моральної та екологічної культури.

На початок навчального року у школі налічувалося  1278 учнів, з них:

·             1 – 4  класи    539 учень;

·             5 – 9  класи    –  648 учнів;

·             10 – 11 класи –  91 учнів.

·             Учні екстернатної  форми навчання: 5 кл.-1,6 кл.-2, 8 кл.-1,9 кл.-3, 11 кл.-2.

Відповідно  до   постанови   Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»  З 01.09.2020 року організовано сім класів інклюзивного навчання у яких навчаються 16 учнів з особливими освітніми потребами. Складено та забезпечено реалізацію індивідуальних програм розвитку. Організаційно-методичний супровід навчання учнів у інклюзивних класах забезпечують команди психолого-педагогічного супроводу. Забезпечено проведення корекційно-розвиткових занять відповідно до рекомендацій ПМПК. За сприяння ІРЦ Кременецької міської ради організовано роботу дефектолога і реабілітолога. Надається логопедична допомога.

 На підставі заяв батьків учнів, висновків лікарсько-консультативної комісії Кременецького ЦПМСД 3 учні навчаються за індивідуальною формою навчання.

У закладі ведеться робота з організації профільного навчання, зокрема 8 клас – допрофільне навчання :українська мова, біологія, математика; 10-11 клас –  профілі; української філології, біолого-хімічний.

Освітня програма школи сформована на основі наказів МОН України від 20.04.2018р.:5-9 кл. № 405, 10-11 кл. № 408.

Варіативний компонент навчальних планів використано на поглиблене і профільне навчання,  курси за вибором: початкова військова підготовка, захисник України, креслення, основи християнської етики, фінансова грамотність.

Кадрова політика будується з урахуванням професійних вимог до вчителя, що обумовлюється інтенсивністю оновлення, модернізацією всіх компонентів освітнього процесу на всіх ступенях системи освіти і набуває значної актуальності у зв’язку з переходом закладів освіти на оновлені стандарти, підготовки до впровадження проекту  «Нова українська школа».

На кінець навчального року у закладі налічується 83 вчителів, з них76  мають повну вищу освіту: спеціаліст вищої категорії – 38;   І категорії – 16;   ІІ категорії – 14; спеціаліст-8,  бакалавр – 3; 4- молодщий  спеціаліст. Педагогічні звання: «учитель-методист»-2, «старший учитель» -27. 3 педагогів  удостоєні нагрудного знака «Відмінник освіти України»

Освітній процес забезпечують: практичний психолог-1, соціальний педагог-1,вихователь ГПД-1, педагог-організатор-2, асистенти учителя і інклюзивних класах- 13.

Підвищенню рівня професійної компетентності вчителів сприяє атестація педагогічних кадрів. На початку навчального року видано  накази по школі  «Про  створення атестаційної комісії у 2020/2021 навчальному році», від «Про атестацію вчителів у 2020/2021 навчальному році та затвердження графіка атестації». За результати атестації у2020/2021 н.р. ; атестовано на відповідність раніше присвоєним і присвоєно кваліфікаційні категорії: «спеціаліст вищої категорії»-12, «спеціаліст першої категорії»-5, «спеціаліст другої категорії»-1,

Педагогічне звання «старший учитель»-9. У передатестаційний період робочими групами поводилось вивчення системи роботи вчителів, що атестуються, проведено 2 декади презентацій відкритих уроків під девізом «Атестація- майстерність та зрілість». При підготовці атестаційних матеріалів у повній мірі реалізовано принципи об’єктивності, гласності і прозорості у прийнятті рішень щодо оцінки щодо оцінки роботи педагогів.

Однією з форм підвищення кваліфікації є курсова перепідготовка, яка відбувається планово з урахуванням побажань педагогічних працівників щодо змісту, форм та методів проходження курсів. Впродовж січня – серпня 2021 року забезпечено 100% виконання плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Є не вирішені питання щодо підвищення кваліфікації вчителем-логопедом і асистентами вчителя в класах інклюзивної форми навчання. Курси проводяться в онлайн формі.

Поряд з курсовою перепідготовкою широко застосовуються можливості самоосвітньої діяльності. Кожен педагог займається самоосвітою згідно з індивідуальним планом підвищення кваліфікації.

Керуючись документами про організацію та проведення методичної роботи з педкадрами,   Законами   України   «Про   освіту»   та   «Про повну  загальну    середню освіту», рекомендаціями Тернопільського ОКІППО щодо організації методичної роботи з педагогічними працівниками в загальноосвітніх навчальних закладах у 2020/2021 н.р., річним планом роботи та наказом «Про організацію та проведення методичної роботи з педагогічними працівниками у 2020/2021 н.р.». методична робота була спрямована: на гуманізацію освіти, підвищення фахового рівня учителів, їх готовності до інноваційної діяльності у НУШ, створення необхідних умов для всебічного розвитку учнів, збереження і зміцнення їх здоров’я та соціальна адаптація, формування цілісної системи соціальних, загальних та предметних компетентностей, на організацію навчально-виховного процесу для дітей з особливими потребами, на реалізацію науково- методичної проблеми та створення безпечного освітнього середовища, удосконалення роботи в умовах дистанційного навчання. Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти – це постійний процес, за допомогою якого дирекція та педколектив планує вдосконалення освітньої діяльності, підтримує дієвість закладу, забезпечує відповідність змінам в освітній сфері, створює нові можливості. Наше завдання – продовжити удосконалення роботи закладу, в якому б учні усвідомили свій високий інтелектуальний рівень розвитку і здібності, гуманізм, морально-етичну й духовну наповненість, бажання продовжувати навчання у вищих навчальних закладах.

Методична робота у школі планується й проводиться на діагностичній основі. У вересні проведено анкетування педагогів «Моніторингова діагностика методичної діяльності вчителя за 2019/2020- н.р. та рекомендації щодо удосконалення методичної роботи на 2021/2022 н.р.», затверджено плани роботи шкільних методичних об’єднань, динамічних груп, засідань методичної ради, план проведення методичних оперативних нарад, теми психолого-педагогічного семінару, науково- практичної конференції, педагогічного читання. Основною формою методичної роботи є робота шкільних методичних об’єднань вчителів: 1кл.(Собчук Г.В.) 2 кл.(Крамарук С.В.),3кл.(Петровська І.І.), 4 кл.(Бондар Г.В.), укр.мови і літ (Придатко Т.І.), зарубіжної літератури (Яцків І.Я.), іноземної мови (Зінкевич О.Б.),математики (Овсянникова  В.М.),біології і хімії (Панчук Р.Ф.),географії (Залевська .В.),історії і суспільствознавчих дисциплін (Романюк Т.І.), трудового навчання, технологій і креслення (Васілевська Г.Г.), класних керівників (Корчаківська С.С.).

Координацію методичної роботи забезпечувала діяльність методичної ради, яка визначала основні напрями методичної роботи, сприяла підвищенню рівня професійної майстерності педагогів. За останній рік, у зв’язку ії карантинними обмеженнями,обмежено групові методичні заходи, тому вчителі беруть участь у інтерактивних методичних заходах обласного та всеукраїнського та рівнів, а саме: курс «Критичне мислення для освітян» («Prometheus»), вебінари видавництва «Ранок» ,  «Освіта дітей з особливими освітніми потребами: від сеграгації до інклюзії», освітній проект «На Урок» – «Інструменти для розвитку критичного креативного мислення», участь у вебінарах для вчителів англійської мови. Також педагоги школи онлайн відвідують методичні заходи, що влаштовуються на обласному рівні: «Упровадження нового Державного стандарту початкової освіти: практичний аспект». Керівниками шкільних методичних об’єднань та динамічних груп підготовлено та проведено 60 засідань, з них 30% проведено в дистанційному форматі, зокрема, змістовними та насиченими діяльнісним підходом були засідання методичних об’єднань: іноземної мови з теми «Сучасні підходи та інноваційні тенденції у викладанні іноземних мов»(Зінкевич  О.Б.), української мови і літератури «Формувальне і компетентнісне оцінювання з української мови і літератури» (Придатко Т.І.).

Адміністрація закладу протягом навчального року дбала про внутрішню систему забезпечення якості освіти. З цією метою проведено спостереження, опитування й анкетування батьків, учнів 9-11 класів та всіх педагогів закладу. За результатами анкетування визначено, що в основному заклад працює на достатньому рівні забезпечення  якості освіти, педагоги застосовують різні аспекти викладання предметів, використовують ІКТ для навчання. Вчителі закладу високо оцінили якість освітніх та управлінських  процесів, проте є питання, які вимагають покращення, зокрема:, частіше використовувати під час навчання лабораторні дослідження, удосконалення харчування учнів, під час навчання слід часто використовувати мережу Інтернет, потребує      удосконалення робота шкільної бібліотеки, учні недостатньо залучені до проведення ініціатив, заходів, проектів, які стосуються школи та громади. Тому, названі три  аспекти діяльності закладу потребують удосконалення. Дирекція провела окрему нараду, присвячену підсумкам результатів анкетування внутрішньої системи якості освіти закладу. Проведено самооцінюваня роботи школи за 4 напрямами:

1. Освітнє середовище закладу освіти.

2. Система оцінювання здобувачів освіти.

3. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти.

4. Управлінські процеси закладу освіти.

Загальна оцінка за усіма напрямами: достатній рівень.

З метою самовдосконалення учнів, залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької діяльності, піднесення статусу обдарованих дітей та їх наставників, упродовж 2020-2021 н.р. в навчальному закладі велась планомірна робота з цього напрямку. Впродовж двох останніх років учнівські олімпіади не проводяться, що не дає в повній мірі реалізувати розумовий і творчий потенціал

обдарованих  учнів.

Учні Нек Соломія (6-г кл. учитель Кривіцька Х.В.), Градишин Валентина  учнів. -(10-а кл. ), Марутовська  Валерія (9-в кл.), Собчук Юрій (10-а кл. учитель плану Придатко Т.І.) стали призерами Конкурсу знавців української мови           Петра Яцика, Конкурсу з української мови і літератури імені Тараса Шевченка. Школярі беруть активну участь у Всеукраїнських інтелектуальних конкурсах «Колосок», «Соняшник», «Кенгуру», «Лелека»,«Левеня».

 

Контрольно-аналітична діяльність адміністрації школи відповідає річному плану роботи. У 2020/2021 н.р.

забезпечено підготовку питань до розгляду на засіданнях педагогічної ради . Вивчено і узагальнено питання:

– стан забезпечення учнів  підручниками;

– дотримання організаційно-дидактичних вимог  до планування і проведення

  контрольних робіт;

– спостереження  уроків у 5 класах, визначення рівня адаптації учнів до навчання у школі ІІ ступеня;

– стан викладання  і якість ЗУН учнів з англійурської мови;

– ведення класних журналів учнів 5-11 класів (4 рази в рік);

– обсяг і характер  домашніх завдань учнів 5-9 класів;

– виконання практичної частини програми з біології;

– дотримання правил БЖД в навчальних кабінетах;

– стан ведення і перевірка зошитів з української мови і літератури;

– стан відвідування школи учнями 5-11 класів;

– стан індивідуального та інклюзивного навчання.

Підготовлено і видано накази з виробничих питань: виконання навчальних програм ( 2 семестри і рік),  стан ведення  класних журналів учнів 5-11 кл.,

про результати    адміністративних підсумкових контрольних робіт, про бсяг і характер домашньої навчальної роботи учнів 5-9 класів.

У 2020/2021 н.р.  121 учень 9 класу були переведені на наступний рік навчання у 10 класі з видачею свідоцтва про базову загальну середню освіту,

3 учнів екстернатної форми навчання. 20 учнів отримали свідоцтво з відзнакою.

 

45 учнів 11 класу закінчили школу і отримали свідоцтво про повну загальну середню освіту, з них 2 учнів екстернатної форми навчання. Золотою медаллю « За високі досягнення у навчанні» нагороджено 5 учнів, срібною медаллю « За досягнення у навчанні» нагороджено 2 учнів.

Результати зовнішнього незалежного оцінювання з окремих предметів

у порівнянні з річним оцінюванням наведено  у таблиці.(ПМС)

 

Заклад освіти у 2020-2021 навчальному році  був забезпечений штатними педагогічними працівниками майже на 100%. Школу обслуговує 136 штатних працівників ,з них 111 педагогів,які вчасно підвищують свій професійний рівень та проходять атестацію,а її результати свідчать про високий рівень професіоналізму педагогів закладу, які володіють інноваційними освітніми методиками й технологіями, активно їх використовують та поширюють у професійному середовищі; володіють широким спектром стратегій навчання і вміють продукувати оригінальні, інноваційні ідеї. Хочу зауважити,що підвищувати свій фаховий рівень колеги могли на різних платформах,зокрема :студія онлайн-освіти «EdEra» , онлайн-курси для педагогів України та світу «Prometheus» , спільнота активних освітян «Всеосвіта»  , освітній проєкт  «На урок». Кожен з цих суб’єктів має право надавати освітні послуги з підвищення кваліфікації педагогічних працівників згідно з КВЕД 85.59  та 85.60 в Національному класифікаторі України.

Поряд з основними тематичними курсами з предметів, спрямованими на розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій) та формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України “Про освіту”, вчителі успішно оволоділи знаннями щодо використання інформаційно-комунікативних і цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку, ознайомились з можливостями дистанційного навчання, опрацювали різні психологічні аспекти освітнього процесу і розглянули питання створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами. Про набуті знання та роботу у період курсів вчителі звітували на засіданнях педагогічної ради та шкільних методичних об’єднаннях вчителів.

Навчальний рік 2020-2021 – третій рік, коли діти навчаються в Новій українській школі. 1-3-і класи почали навчатись за новим Державним стандартом початкової освіти, складеним згідно з Концепцією Нової української школи та новим Законом про освіту.

Нова українська школа – це освіта дитиноцентризму і поваги до кожної людини. НУШ – це цікава, практикозорієнтована, безпечна і дружня до дитини школа. Головна ідея Нової української школи – навчання, побудоване на компетентностях, де вчителі докладають зусилля, щоб у новій українській школі було приємно навчатись, і заклад освіти давав учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у житті.

Основні новації НУШ: тематично-інтегроване навчання, щоденні ранкові зустрічі, набори LEGO як інструменти для навчання.Протягом цього року було використано достатньо коштів для забезпечення якісної освіти ,а саме :

Ноутбук НР 15 R A  3 шт. – 21498,00

Ноутбук НР 15-250  G7 3 шт. -21498,00

Дитячий ігровий майданчик 1 шт .- 59500,00

Багатофункціональний пристрій  Canon  G2411 1шт. – 5287,00

БФП  Canon i SENSYS MF 3010  1 шт. 7499,00

Web   камера    ASUS C 3 1 шт. 1899,00

Ноутбук  Lenovo idealPad S145-15API  1 шт. 10999,00

Коммутатор Mikrotik CRS326-24G-2S+RM 2 шт.- 11198,00

Телурій 2 шт. – 4400,00

Мікроскоп учнівський 3 шт. 5400,00

Ламінатор 1 шт.- 3250,00

Модель будови землі 1 шт.-3800,00

Комплект одномісних учнівських столів/парт зі стільцями з регулюванням висоти та кута нахилу стільці для 4-6 ростової групи 160 шт.-232000,00

Комплект учнівський 1-місний стіл та стілець регульований по висоті №4-6  17 шт .- 22888,97

Глобуси 6 шт. -2040,00

Дидактичні набори та інше 17060+13520+2538+11700+4130+2940+5400+2000+300+3570+846+9782+1080 = 74866грн.

За останніх три роки діяльності закладу значно збільшився приріст дітей інклюзивного навчання.Це одне з нових, але вже визнаних у всьому світі форм навчання, яке забезпечує право кожної дитини навчатися у загальноосвітньому закладі за місцем проживання із забезпеченням усіх необхідних для цього умов, однією з яких є надання якісних освітніх послуг.

У 2020-2021  навчальному році  в освітньому закладі  на основі висновків інклюзивно-ресурсного центру, на підставі заяв батьків організоване інклюзивне навчання  для 20 учнів(13інклюзивних класів) нашої школи та 6 учнів (3інклюзивнихкласи)філії Старотаразька ЗОШ І-ІІ ступенів.

Для організації інклюзивного навчання дітей з ООП (особливими освітніми потребами) у   закладі створені наступні умови:

– забезпечено відповідними педагогічними кадрами

– безперешкодний доступ до 1-го поверху будівлі закладу;

– облаштовано кабінети вчителя-дефектолога, психолога, логопеда,реабілітолога для проведення корекційно-розвиткових занять;

– облаштовано 2-і ресурсні кімнати;

– педагогів та учнів забезпечено необхідними навчально-методичними і наочно-дидактичними посібниками  та обладнанням.

З державного бюджету на підтримку дітей з особливими  освітніми потребами цьогоріч було надано субвенцію. За рахунок даних коштів було придбано  спеціальні засоби  корекції а саме:

 

Комплект меблів для корекції порушень опорно-рухового апарату для дітей з ООП (масажний стіл.складний DEN,валик масажний,напіввалик масажний)  1 шт. -6620,00

Ламінатор 1 шт.-6000,00

Комплект обладнання розвитку мовленєвої сфери. Дзеркало для логопеда з підставкою. Балакуче логопедичне дзеркало. Логопедичний мікрофон “Ехо” 1шт.- 8520,00

Комплект засобів корекції ігрової діяльності осіб з ООП .Кульки для сухого басейну 8 см.(м”які).Пакет,100 шт.Сухий басейн Коло , Сухий душ,М”який конструктор Будівельник-5  1,шт-17610,00

Комплект шкільних меблів №1(стіл учнівський антисколіозний-3 шт,стілець полозковий – 3 шт, стінка дитяча закрита з 2-ма малими дверима Звірята) 1 шт. 7200,00

Комплект шкільних меблів №2 (стінка дитяча відкрита Звірята-2 шт,стінка дитяча відкрита з шухлядою Звірята-2 шт, стінка дитячанапівзакрита Звірята-2 шт,стінка дитяча кутова Звірята – 2 шт) 1 шт. 8100,00

Комплект обладнання для проведення лікувальної ф-ри (П-подібний куточок Kinder5-220,пуф Комфорт АЛ261) 1 шт. 7900,00

Комплект обладнання для проведення лікувальної ф-ри (П-подібний куточок Kinder5-220,пуф Веселка) 1 шт. 6800,00

Комплект освітлювального обладнання для інклюзивної кімнати(Деркальна сфера з двигуном, Бульбашкова колона,світло ТР200М(sm-0576) 1 шт. 13250,00грн.

На початку навчального року була створено команди психолого-педагогічного супроводу. До них увійшли:  заступник директора школи з навчально-виховної роботи, спеціалісти інклюзивного навчання, соціальний педагог,класний керівник, батьки дитини з особливими освітніми потребами.  Спеціалістами було складено індивідуальну програму розвитку для кожного учня інклюзивного навчання.

Корекційно-розвиткова робота реалізується через корекційно-розвиткові заняття за напрямами відповідно до індивідуальних особливостей учня.З учнями інклюзивних класів працюють спеціалісти: логопед та дефектолог: Лесик І.С.,Маничева С.В. практичний психолог Струк Е.П.;Вихованець Ю.С.,реабілітолог Зволінський О.Є.. Корекційні педагоги проводять корекційно-розвиткові заняття відповідно до складених календарно-тематичних планів, за затвердженими графіками та розкладами роботи.

В інклюзивних класах вчителю надає допомогу асистент, який здійснює соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами. Зусилля асистенти  вчителів спрямовують на адаптацію навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей учнів, залучення учнів до різних видів навчальної діяльності на уроках.

Робота фахівців  закладу освіти спрямована на досягнення головної мети — підготувати дитину з ООП до самостійного життя. При цьому значна увага сконцентровується на тому, щоб допомога і підтримка у процесі навчання не перевищувала необхідну, інакше дитина стане залежною від цієї допомоги.

Здобувачі освіти мають змогу щодня користуватися ресурсною кімнатою, основною функцією якої є збереження психоемоційного стану учнів, створення у дитячих групах позитивного мікроклімату. Умовно ресурсну можна поділити на зони: навчальну, ігрову або зону відпочинку, куток сенсорної розрядки. Кімната облаштована сучасним обладнанням, технічними засобами для навчання, розвитку.

На виконання Законів України «Про освіту», «Про реабілітацію інвалідів в Україні», з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство, реалізації індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів освіти, наданню освітніх послуг відповідно до потреб, розвитку різних форм здобуття освіти визначених законодавством та на підставі рішення педагогічної ради було організовано сімейну форму навчання(3 учнів),екстернатне навчання(20 учнів). Протягом навчального року у відповідності до заяв батьків учнів, висновків ЛКК, згідно з рішенням педагогічної ради комунального закладу та  з метою забезпечення права осіб на здобуття повної загальної середньої освіти організовано індивідуальне навчання (педагогічний патронаж) за станом здоров’я для 5 учнів закладу.

2020-2021 навчальний рік був непростим, так як постійно була тривога  щодо карантинних обмежень,а відтак ймовірність  працювати в умовах дистанційного режиму.Однак , милістю Божою та дотриманням протиепідемічних вимог,ми навчалися у звичному режимі за винятком кількох класів ,що вимушено пішли на самоізоляцію на невеликий термін. Для них  було організовано  освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання. Звичайно, як вчителі, так і здобувачі освіти вже мали в цьому певний досвід.  

Слід зазначити, що педагогічний колектив з розумінням сприйняв особливості своєї педагогічної діяльності у вказаному форматі. Педагоги закладу протягом  навчального року підвищили кваліфікацію шляхом проходження дистанційних курсів за видом «вебінар» з різних питань особливостей дистанційного навчання учнів, про що отримали відповідні  сертифікати.

 

На підставі заяв батьків, у яких є потреба в перебуванні їхніх дітей після закінчення навчальних занять у групі продовженого дня з 1 вересня 2020-2021 навчального року було укомплектовано 1 групу продовженого дня. Хочу зазначити ,що відповідальне ставлення педагога  до цього виду діяльності принесло досить потужне наповнення класу,приємні відгуки батьків та колег. Лише слова вдячності можна висловити Кошак Наталії Степанівні за відмінну працю.

Такі ж слова вдячності слід сказати людям,які наче непомітні ,але без їхньої діяльності важко уявити наш заклад. Це працівники  шкільної бібліотеки,яка залишається живим Інтернетом   людського спілкування. Мельник Л.І. та Валігура Л.І. створюють інформаційні продукти, залучаючи до співпраці як вчителів так і учнів.

У 2020-2021 н. р. ,який був оголошений роком математики,роком миру та довіри весь педагогічний колектив працював над виконанням основних завдань,сформульованих у нормативних документах : програмі «Нова українська школа у поступі до цінностей»,обласної програми Хартії вільної людини, «Концепції патріотичного виховання дітей та молоді», «Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 р.»,» Програмою патріотичного виховання дітей та учнівської молоді».Наш заклад продовжував працювати у рамках Всеукраїнського проекту «Навчання в русі» та  «Еко-школа». Педагогічний  колектив оголосив заклад Безпечною та дружньою до дитини школою. Формування екологічної свідомості та культури школярів проводиться через розроблення проектів  окультурення закріплених ділянок території школи. Класні екобригади підготували виступи-руханки на своїх ділянках із закликами вести здоровий спосіб життя,берегти природні ресурси. Були зняті відеоролики,які педагоги-організатори Сохацька Л.А. та Голуб О.В. змонтували у єдиний фільм. Такким чином ми поєднали національно-патріотичне,екологічне виховання з формуванням здоров’язбережувальної компетентності учнів основної та старшої школи. Найкращі відеоролики підготували Придатко Т.І., Овсянникова В.М.,Івкевич Н.Д., Марутовська  І.І.,Білорус Н.Г.,Кравчук П.М.

Приємно було чути слова подяки від директора ТОКІППО,начальника міського віділу освіти щодо нашої роботи в Еко-школі ,а тим паче коли ці слайди та відеопрезентацію демонстрували на Всеукраїнському форумі «Освіта -30».Хочеться відмітити чудовий відеоролик галявини Мудрості(вчителі Придатко Т.І. Миронюк.Г.М., Придатко Х.В.,Придатко В.С.,Мельник Л.І.,Валігура Л.І.),який побачили освітяни України на цьому форумі.

Наші учні активно працюють у позашкільних закладах освіти

З них 509 учнів зайняті позаурочною діяльністю та  відвідують гуртки, музичну школу, спортивні секції та інші установи:

v      Школа естетичного виховання- 87 учнів;

v     БДТС-137 учнів;

v     Міський будинок культури-38 учнів;

v     Зайнятість  у гуртках(15) та секціях-247 учнів

 

Наш заклад активно ділиться досвідом з колегами області.Так у квітні 2021 року ЗДВР Корчаківська С.С. і вчитель ПК Бондар Г.В. провели майстер –клас для педагогів області(43учасники) «Формування здоровязбережувальної та екологічної компетентності учнів основної та старшї школи шляхом упровадження технології « Навчання в русі»

У жовтні 2020 року шляхом анкетування було опитано 400 учнів з питань булінгу.Психолог Струк Е.П. та ЗДВР Корчаківська С.С. опрацювали анкети  і провели роботу з класними керівниками щодо усунення передумов емоційного та фізичного насильства. Уся виховна робота школи на 2020-2021 н. р., була спланована з метою  підвищення пізнавальної активності здобувачів освіти, мотивації навчальної діяльності, виявлення здібних учнів, розширення світогляду школярів за тематичними місячниками та предметними тижнями.

Робота Тижнів була спланована так, щоб уроки та заходи охоплювали різні сфери діяльності вчителів та учнів, були цікавими, корисними, сприяли інтелектуальному та творчому розвитку дітей. У ході Тижнів учителі школи зуміли продукувати оригінальні, нетрадиційні ідеї, форми і методи  організації освітнього процесу.  Тижні   планувалися таким чином, щоб поєднати різні напрями роботи  вчителів. Сценаріі проведення Тижнів дали змогу залучити всіх бажаючих до участі в роботі. Увесь період був насичений цікавими заняттями, творчими завданнями, вікторинами, конкурсами, що сприяло формуванню у школярів природничо-наукового світогляду, ознайомленню  з основними принципами наукового пізнання навколишнього світу й способами одержання інформації про нього, формуванню вміння творчо й критично мислити.

Цікаво та захоплююче проведено на шкільному подвір’ї Свято козацької слави( «Сокіл»,». «Джура»).Усі класні керівники 8-х класів (Зінкевич О.Б.,Струсь Н.П.,Левченко І.Б.,Собчук І.В. гарно підготували команди, які змагалися у стрільбі,подоланні перешкод,наданні ПМД,знанні історії України,топографії.Учасники «Сокола» 10 класи взяли участь у змаганнях ОТГ.Їх підготовку вели Придатко Т.І. та В. С.,Собчук І.В.Собчук М.І.,Хлєбас І.О..

Робота зі здібними та творчо обдарованими учнями – це важливий  аспект освітнього процесу. Щороку у нашому  закладі оновлюється банк даних таких дітей. У банку даних на кінець навчального року нараховується 108 учнів,що були занесені в розділ «Гордість та надія Тернопільщини». Це діти, які проявили свої таланти та здібності за різними напрямками. Звісно з цими дітками працюють талановиті та самовіддані педагоги,які ввійшли в розділ книги «Майбутнє Тернопільшини» як «Педагогічна еліта»

Як і щороку,  команда учнів закладу взяла участь у І (шкільному) етапі  Всеукраїнських  учнівських  олімпіад.

    Учні нашого закладу беруть активну участь в предметних конкурсах міжнародного, всеукраїнського та регіональних рівнів. Маємо позитивні результати.

На святі останнього дзвоника нагороджено здібних та талановитих учнів , кращих з кращих, тих хто не шкодуючи себе на бігових доріжках і ігрових майданчиках, завойовує призи та медалі, тих хто дарує свій таланті свою творчість глядачам , тих хто має виняткові інтелектуальні здібності.  За підсумками року до нагородження представлено  124 учасника освітнього процесу. Такі результати свідчать про достатній рівень роботи із здібними та творчо обдарованими учнями в освітньому закладі.

У закладі освіти створена соціально-психологічна служба (соціальний педагог –Волинець Н.П., практичний психолог – Струк Е.П.). Основним завданням служби є забезпечення процесу соціалізації учнів в освітній діяльності, захист їх психічного, фізичного, соціального і духовного здоров’я, сприяння педагогічно доцільному і безконфліктному входженню молодої людини у світ дорослих, підготовка до самостійного життя в суспільстві, попередження і педагогічна корекція вад та відхилень розвитку особистості.

Ця служба:

Здійснює психологічний супровід розвитку дитини.

Визначає психологічну готовність дітей до навчання в закладі освіти (діагностична та корекційна робота з дітьми, які виявились не готові до школи).

Вивчення процесу адаптації першокласників та п’ятикласників до шкільного життя.

У 2020-2021 навчальному році основна діяльність соціального педагога спрямована на соціальний супровід сімей соціально-незахищених категорій.

Було оновлено соціальний паспорт школи:

В освітньому закладі навчається 1278 здобувачів освіти

З них  дітей пільгових категорій:

 Дітей сиріт -0

Дітей позбавлених батьківського піклування – 1

Дітей з інвалідністю -12

Неповних сімей -24

Багатодітних сімей – 509

Діти батьки, яких є учасниками АТО  – 19

Дітей з малозабезпечених сімей – 101

 

створено банк даних учнів соціально-незахищених категорій;

-діти позбавлені батьківського піклування;

– діти малозабезпечених сімей;

діти учасників АТО;

діти з ООП;

-діти з інвалідністю;

Усі ці категорії були забезпечені безкоштовним харчуванням. У зв’язку з карантинними обмеженнями акти побутових умов проживання учнів складалися в телефонному режимі.

Протягом навчального року систематично проводилися бесіди з учнями, які порушують дисципліну і пропускають заняття без поважних причин. Соціальний педагог відвідувала таких дітей вдома.

Протягом року здійснювались заходи щодо попередження насильства в дитячому середовищі, формуванню здорового способу життя.  Учні усіх соціально-незахищених категорій мали можливість отримати подарунки до дня Св. Миколая ,також отримали пасхальні кошики.

На протязі року проводилися зустрічі та виховні заходи з батьками учнів інклюзивної освіти.

Протягом другого навчального семестру проводилися роботи щодо завершення ресурсної кімнати №2 (лакування підлоги, закупівля дидактичних та основних засобів).

Харчування

У зв’язку з карантинними обмеженнями, відповідно до санітарних норм, які були створені на початку навчального року наша школа зуміла прохарчувати більше 360 дітей основними обідами та поза 400 дітей(чай з булочкою, печиво).

Було складено графік харчування учнів молодшої школи:

І перерва-1клас

ІІ перерва- 2 клас

ІІІ перерва- 3 клас

ІV перерва- 4 клас

 

Психологічний супровід розвитку підлітків (діагностика особистісних рис та якостей, особливостей характеру, стимулювання саморозвитку та самовиховання, консультування з особистісних проблем, тематичні бесіди, навчальні заняття, тренінги, психологічна допомога в кризових ситуаціях).

Допомога в професійному самовизначенні старшокласників.

Робота з учнями старшого шкільного віку (виявлення психологічної готовності до «дорослого життя»).

– Виявлення «групи ризику» (діти, які мають труднощі в навчанні, поведінці; емоційні розлади).Рекомендації батькам, вчителям, учням.

Психологічна діагностика важковиховуваності та акцентуації характеру.

– Розробка програм педагогічної та психологічної корекції неадекватної поведінки.

Профілактика правопорушень.

Орієнтація учнів на здоровий спосіб життя.

– Попередження суіцидної поведінки.

– Врегулювання конфліктних ситуацій.

– Робота з категорійними дітьми

Відповідно до положення про психологічну службу у системі освіти України (наказ МОН № 509 від 22.05.2018р), річного плану  закладу освіти та перспективного планування практичного психолога у 2020-2021 навчальному році робота здійснювалася за напрямками: психодіагностична та консультаційна робота підпорядкована психопрофілактиці, в систему якої входила розробка,  планування  та проведення тренінгових  занять з учнями   щодо подолання труднощів  адаптаці та анкетування, щодо визначення ітернет-залежності серед здобувачів освіти закладу. Струк Е.П., нашим психологом була організована чудова зустріч з викладачем Чернівецького університету щодо питань алко- ,нарко – ,тютюнозалежності .Цей педагог постійно генерує масу цікавих ідей та вдало втілює їх у шкільне життя.. Протягом року проводилися індивідуальні психокорекційні заняття з учнями початкової школи, які мають труднощі у навчанні, учнями які мають порушення у поведінці та емоційно-вольової сфери, з учнями яким  рекомендовано заняття з психологом спеціалістами ІРЦ які навчаються за спеціальною програмою загальноосвітньої школи, та учнями, які навчаються за програмою для дітей з затримкою психічного розвитку загальноосвітньої школи.

Працює у нашому закладі логопедична служба під керівництвом  Лесик І.С..Впродовж навчального року діти ,які мали мовленнєві порушення,були охоплені корекційно-логопедичною роботою.На кожну дитину заведено картку мовленнєвого розвитку,згідно якої складено план індивідуальної роботи з корекції всіх сторін мовлення,психічних процесів,дрібної моторики м’язів пальців рук та загальної моторики.

Належне місце у виховній роботі має робота з батьками. Протягом навчального року проведено батьківські збори у кожному класі, на яких розглядались загальні питання навчання, виховання та розвитку школярів, збереження життя і здоров’я, попередження домашнього насилля,  профілактики травматизму під час освітнього процесу та вдома. Систематично проводились засідання батьківського комітету школи на чолі з головою Сороківським В.В. разом з адміністрацією,де були прийняті рішення , що несли позитивний результат для освітнього середовищі.

Усю роботу закладу систематично висвітлювали вчителі інформатики Ярмолка І.В.,Струсь Н.П.,Двигайло Р.В.,Івницька Т.М. на сайті нашої школи,педагоги –організатори Сохацька Л.А.,Голуб О.В.

Важливу роль відіграють у житті закладу люди адміністративної роботи: бухгалтерія,інженер з ОП,медична сестра,інженер –електронік, секретар-діловод  ,технічний персонал .Це повсякденна клопітка робота,яка забезпечує нормальне функціонування закладу.

Користуючись нагодою, хочу подякувати класним керівникам, педагогам школи, представникам батьківської громадськості за активну участь у шкільних та заходах, конкурсах, фестивалях.

Школа навчає, виховує, розвиває. Учні набувають навичок ХХІ століття, вчаться бути сучасними, мобільними, толерантними, готовими до самостійного життя.За словами відомого американського фізика-теоретика Мітіо Каку, сучасна освіта базується на Інтернет-технологіях і гаджетах типу GoogleGlasses, а учнів необхідно готувати до роботи за спеціальностями, яких ще не існує; навчити використовувати технології, які ще не винайдено; вирішувати проблеми, які ще не виникли.

Сьогодні вже ніхто  не заперечує, що одним із пріоритетних напрямів розвитку освіти в Україні є впровадження в усі ланки освітньої галузі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечить подальше вдосконалення освітнього процесу, підвищення якості, доступності і ефективності освіти, вироблення у підростаючого покоління вмінь і навичок, необхідних для практичного використання у сучасному інформаційному середовищі.

Проте, на першому плані завжди залишається вчитель – як людина, як особистість –  реальний, а не віртуальний. Справжній. Професійний, компетентний, який має позитивні особисті та творчі якості.

Вчитель, який розвиває в учнів навички, що потрібні людині ХХІ століття: відповідальність та адаптивність, критичне та системне мислення, вміння працювати з джерелами інформації, ставити та вирішувати проблеми, спрямованість на саморозвиток, творчість і допитливість.

Ми прагнемо, щоб наша школа стала острівцем людяності і гуманізму,доброти і честі, творчості й постійного пошуку, щоб її випускники на все життя засвоїли: якщо хочеш стати щасливим, то слідуй золотому правилу – розум у голові, щирість у серці, здоров’я в тілі.

 

 

Дякую за увагу!