Тест на тип професії за Клімовим

В нашому сучасному суспільстві умовно за предметом праці можна виділити такі типи професій як: 

«людина – людина» (групи, спілки, колективи людей),

«людина – техніка» (технічні системи, механізми, матеріали), 

«людина –природа» (рослини, тварини), 

«людина – знакова система» (цифри, коди, мови,умовні знаки), 

«людина – художній образ» (художні образи умови їхньої побудови).

Умови проведення тесту

Із запропонованих тверджень виберіть те, що вам підходить і позначте його номер.

Вам подобається і ви хотіли б:

1. Доглядати за квітами;

2. Обслуговувати машини, прилади;

3. Допомагати хворим людям, лікувати їх;

4. Складати таблиці, схеми, програми для обчислювальних машин;

5. Спостерігати за якістю книжкових ілюстрацій, плакатів;

6. Спостерігати за станом і розвитком рослин;

7. Обробляти матеріали (дерево, тканину, метал);

8. Доносити товари до споживача (рекламувати, продавати);

9. Обговорювати науково-популярні книжки, статті;

10. Обговорювати художні книжки, спектаклі, концерти;

11. Вирощувати молодняк тварин;

12. Тренувати ровесників або молодших товаришів у виконанні будь-яких дій

(трудових, навчальних, спортивних);

13. Копіювати малюнки, зображення, настроювати музичні інструменти;

14. Керувати вантажним підйомником, транспортним засобом (підйомним

краном, трактором);

15. Повідомляти, роз’яснювати людям потрібні їм відомості(у довідковому

бюро, на екскурсії тощо);

16. Художньо оформляти виставки, вітрини або брати участь у підготовці

спектаклів, концертів;

17. Ремонтувати речі, вироби (одяг, житло, техніку);

18. Шукати і виправляти помилки в текстах, таблицях;

19. Лікувати тварин;

20. Виконувати обчислення, розрахунки;

21. Виводити нові сорти рослин;

22. Конструювати, проектувати нові види промислових виробів (машини, одяг);

23. Розбиратися в суперечках між людьми, переконувати, пояснювати,

заохочувати, карати;

24. Розбиратися в схемах, кресленнях, таблицях (перевіряти, уточнювати);

25. Працювати з гуртками художньої самодіяльності;

26. Спостерігати, вивчати життя живих організмів;

27. Вивчати, налагоджувати медичні прилади й апарати;

28. Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, опіках тощо; 

29. Складати точний опис явищ, подій, що досліджуються за допомогою

вимірювальних приладів;

30. Художньо описувати, зображати події, які спостерігаєте або уявляєте;

31. Проводити лабораторні аналізи в лікарні;

32. Приймати, оглядати хворих, вести бесіду з ними, призначати лікування;

33. Фарбувати або розписувати стіни приміщень, поверхні виробів;

34. Монтувати будівлі, складати машини;

35. Організовувати культпоходи ровесників чи молодших школярів до театру,

музею, на екскурсію;

36. Грати на сцені театру;

37. Виготовляти за кресленням деталі, вироби, споруджувати будинки;

38. Виготовляти креслення, копіювати карти;

39. Боротися з хворобами рослин, шкідниками лісу, саду;

40. Працювати на клавіатурі, друкарській машині, телетайпі, тощо;

З перелічених вище тверджень кожне співвідноситься з відповідним типом професій.

Отже, до типу професій «людина – природа» належать твердження: 

1, 6, 11, 19, 21, 26, 31, 39;

до типу професій «людина – техніка» належать твердження: 

2, 7, 14, 17, 22, 27, 34, 37;

до типу професій «людина – людина» належать твердження: 

3, 8, 12, 15, 23, 28, 32, 35;

до типу професій «людина – знакова система» належать твердження: 

4, 9, 18, 20, 24, 29, 38, 40;

до типу професій «людина – художній образ» належать твердження: 

5, 10, 13, 16, 25, 30, 33, 36.