Фестиваль проєктів "STEAM-весна Почаїв-2024"

22 травня 2024 року в на базі опорного закладу Почаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся обласний фестиваль проєктів “STEAM-весна Почаїв-2024”. Захід проведений в рамках реалізації ІІ (концептуально-діагностичного) етапу інноваційного освітнього проєкту Всеукраїнського рівня за темою «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів»

Метою фестивалю насамперед є обмін досвідом у створенні інтегрованих STEM-проєктів між педагогами різних предметів та навчальних галузей. Акронім STEAM – це поєднання таких галузей діяльності:

S – наука (science)

T – технології (technology)

E – інженерія (engineering)

A –мистецтво (art)

M –математика (math), тому для участі у фестивалі рекомендувалися не предметні, а саме інтегровані проєкти.

Для команд-учасників даний фестиваль є одним із способів самореалізації.

У заході були представлені проєкти з 7 навчальних закладів, які супроводжували 10 педагогів-керівників та 27 юних спеціалістів з впровадження STEM-освіти. Також у ролі глядачів фестиваль відвідали педагогічні працівники закладів освіти Тернопільської області.

Почесну місію оцінювання проєктів виконувало журі у складі:

Олександр Миколайович Петровський – кандидат історичних наук, доцент, директор Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти, голова журі;

Ігор Михайлович Вітенко – кандидат географічних наук, заступник директора з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва ТОКІППО;

Володимир Максимович Черняк – доктор біологічних наук, професор, завідувач кафедри змісту і методики навчальних предметів; 

Олеся Романівна Олексюк – кандидат педагогічних наук, методистка лабораторії STEM-освіти ТОКІППО;

Василь Ярославович Гайда – доктор філософії, методист лабораторії STEM-освіти ТОКІППО; 

Юрій Олександрович Тимошенко – керівник гуртків, методист Кременецького центру дитячої творчості кременецької міської ради.

За результатами фестивалю «бронзовими» призерами стали проєкти:

– «Карта зоряного неба за міфілогічними переказами українців» – керівник Шевчук Тетяна Олегівна, учні Семегин Максим Нестерук Віталій  Кременецької загальносвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4;

-«Визначення віку дерев» – керівник Олійник Олена Василівна, учні Рожик Андрій та Дубенюк Дарина Кременецької загальносвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4;

– проєкт  “STEM. Lego-школа” – керівник Трішечкін Олександр Віталійович, учні Юзик Ілля та Підгурська Анастасія опорного закладу Почаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів Почаївської міської ради;

– проєкт “Сонячна сушарка” – керівник Мартиневич Микола Богданович, учні Сімора Сергій  та Сімора Євгеній філії Старотаразька ЗОШ І-ІІ ступенів опорного закладу Почаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів;

– проєкт «Технологічна послідовність виготовлення сиру» – керівник Підгородецька Лілія Володимирівна, учні Ковальська Ярина, Рудка Інна та Гаврилюк Олег ЗОШ І-ІІІ ст. с. Городниця, Чортківського району.

Призерами другого ступеня стали проєкти

– «Гливи – альтернативне джерело корисних білків» – керівник Нек Василь Борисович, учні Сімора Вадим, Черпалюк Вікторія та Ярмусь Давид опорного закладу Почаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів Почаївської міської ради;

– «Сенсор відстані для людей з вадами зору» – керівник Михайленко Василь Володимирович, учень Бичковський Олексій комунального закладу Мишковицький ліцей Великоберезовицької селищної ради Тернопільської області – ІІ місце;

       – «Екологічний пластик» – керівник Лазенко Іванна Василівна, учні Ковальська Ярина, Рудка Інна та Гаврилюк Олег ЗОШ І-ІІІ ст. с. Городниця, Чортківського району – ІІ місце.

Переможці фестивалю:

проєкт «Екологічна безпека. Реалії сьогодення» – керівник Мартинюк Євгенія Іванівна, учні Осієвська Ліза, Северин Ірина та Гурєва Ніка опорного закладу Почаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів Почаївської міської ради;

проєкт «Виготовлення повербанку із використаних зарядних пристроїв електронних сигарет» – Керівник Кулик Марія Володимирівна, учні Різник Богдан, Бабій Софія, Ванжула Михайло, Гнатюк Юлія та Денисюк Вікторія Кременецького академічний ліцей імені У.Самчука отримали Гран-прі фестивалю проєктів “STEAM-весна Почаїв-2024”.

Також у рамках заходу була представлена дослідницька робота опорного закладу Почаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів в напрямку STEM-освіти; зроблено огляд роботи літнього оздоровчого табору “Мова – ДНК нації”; показано роботу з впровадження STEM-освіти у початкових класах, котрі працюють за програмою “Інтелект України”, а саме: Сохацька Мирослава Василівна та учні 2-А класу представили проєкт «STEM-декада. Яблуко» та Крамарук Софія Володимирівна з учнями 1-Б класу поділились проєктом «Створення та рух автомобілів». Проведено огляд еко-ділянок на шкільній території. Василь Ярославович Гайда провів майстер-клас з програмування різних наборів з робототехніки, які можна використовувати у початковій, середній та старшій ланках школи.

Наприкінці фестивалю учасники та гості взяли участь у веселих руханках «Королівський банс», «Зозулька».

Опорний заклад Почаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів висловлює щиру подяку за співпрацю та суттєву підтримку Центру надання соціальних послуг Почаївської міської ради, а саме керівнику закладу Юрію Сергійовичу Гичці, завідувачу відділення ЦНСП Почаївської міської ради “Молодіжний центр” Володимиру Мефодійовичу Бобрику та фахівцеві з соціальної роботи, Марії Іванівні Кривіцькій. Приватним підприємцям Світлані Логойді та Ользі Голуб дякуємо за оформлення фотозони та за допомогу у придбанні будівельних матеріалів для оздоблення фонтану у парку «Щастя».

 

Усім учасникам та гостям фестивалю бажаємо творчих успіхів у подальшій роботі, міцного здоров’я та якнайшвидшої перемоги України. Дякуємо ЗСУ за можливість працювати та проводити подібні заходи.

Підсумок нашої STEM-декади: створення яблука своїми руками у техніці пап’є-маше.

Співпраця 2 класу зі старшою школою. Як виробляється струм джерелами струму? Як його використовують люди? Які бувають джерела струму? З чого зроблена батарейка? Чи може яблуко бути джерелом струму?
Виявляється, що може! І ми навіть виміряли створювану напругу.

Робот Botley на уроках інформатики у 2 класах. Розділ “Лінійні алгоритми”

Яблука проти бананів! І чого банани не можуть зберігатися поруч із яблуками?
Який із названих фруктів краще втамовує голод, а який спрагу? Іноземна мова – важлива складова STEM-освіти. Вчимо її залюбки!
Яблуко якого кольору найкорисніше? У якому більше вітамінів? Як впливає на організм? Команди доводили переваги яблука, якого вважали най-найкращим.
Учитель – Сохацька Мирослава Василівна.
Сьогодні у 2-А класі був день яблучної математики. Корисний фрукт допомагав нам вивчати дроби, виконувати елементарні дії з ними, опановувати теорію ймовірності подій. Вивчення периметра квадрата закріпили практично: обчислили кількість дроту для квадратної рамки та виготовили її.
Дослідницьке запитання дня: чи можна з яблука виготовити мумію?
Учитель – Сохацька Мирослава Василівна.
Чому яблуко темніє на зрізі? Як цього уникнути? Чи містить крохмаль? Відповіді на ці питання юні інтелектуали шукали сьогодні з допомогою досліджень. Навчатись цікаво та весело!
Учитель – Сохацька Мирослава Василівна.
У 2-А класі стартувала STEM-декада «Яблуко». Учні ділилися заздалегідь знайденими цікавими фактами про улюблений фрукт. Досліджували особливості будови яблука, його склад і, звичайно, ласували корисними плодами.
Учитель Сохацька Мирослава Василівна.

26 жовтня 2023 року відбувся перший Фестиваль STEM-проектів на базі Тернопільського ОКІППО. Від нашого Опорного закладу виступила учениця 8-Б класу, учасниця гуртка Основи робототехніки на платформі Arduino Черпалюк Вікторія.

Був представлений проект дистанційного керування дитячим електромотоциклом. За підсумками фестивалю проект нагороджений дипломом першого ступеня. Дякуємо усім, хто причетний до створення проекту за допомогу та співпрацю. Вікторії бажаємо подальших творчих успіхів!

 

Також до фестивалю готувався проморолик, покликання на який: https://youtu.be/1FCGpjB_Nvk?si=p7x8tMTTPewJ7vcj

Досвід роботи і відповідна кваліфікація несуть нові можливості для розвитку і для допомоги іншим. Опорний заклад Почаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів – одна з 5 шкіл Тернопільської області, яка бере участь у Всеукраїнському експериментальному освітньому проекті “Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів”.

Попереду багато роботи, але для нас це можливості розвиватися, вдосконалювати свої професійні вміння, допомагати будувати стратегію STEM-освіти та ділитися досвідом з іншими педагогами України.

 

Сподіваємося, незабаром STEM-центр буде створено і в нашому навчальному закладі. Крім гуртка “Основи робототехніки” та уроків фізики з використанням сучасних цифрових лабораторій елементи STEM-освіти увійдуть в загальношкільний освітній процес.